عاشقانه







نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





آرایشی بهداشتی پوست و مو

 

سبزي که براي از بين بردن جوش و لک پوستي معجزه مي کند
كرفس، جوش‌ها و لك‌هاي پوستي را از بين مي‌برد

كرفس به دليل داشتن ويتامين هايB و C براي از بين بردن جوش‌ها و لك‌هاي پوستي مفيد است. كرفس جزو سبزي‌هاست و منبع غني ويتامين C و K، منيزيم و پتاسيم محسوب مي‌شود.

كرفس يک ماده غذايي لاغركننده نيست و تركيباتي دارد كه متابوليسم را در بدن افزايش مي‌دهد. اين ماده به دليل داشتن موادمعدني منيزيم و پتاسيم براي آرامش اعصاب و بيماري‌هاي روحي مفيد است، بي‌خوابي و كم‌خوابي را از بين مي‌برد و آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي‌اي دارد.
 

فوايد آلوئه ورا براي پوست

از آلوئه ورا در كرمهاي مرطوب كنننده پوست و كرمهاي التيام دهنده پوستي و بسياري از كرمهاي موضعي استفاده مي‌شود.
 آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد ميكروبي در درمان بسياري از زخمها و جراحتها و سوختگيها- اگزما – تاول– گزيدگي زنبور و نيش حشرات- بريدگي – كوفتگي – آفتاب سوختگي و آكنه موثر است. بنابراين استفاده از اين گياه نه تنها در كرمهاي موضعي بلكه در كنترل بسياري از بيماريها و اختلالات پوستي سودمند مي‌باشد.
 مزايايي كه سبب مي‌شود آلوئه ورا براي مصارف پوستي استفاده گردد عبارتند از:

1- در درمان تركهاي پوستي و خشكي پوست موثر مي‌باشد ، بخصوص اگزماي دور چشم يا پوستهاي بسيار حساس.

2- روغن يا كرم آلوئه ورا براي پوستهاي خشك مناسب بوده و سبب نرم شدن و براق شدن پوست مي‌گردد.

3- با رساندن اكسيژن  بيشتر به سلولهاي پوست، سبب ترميم بافت پوست مي‌گردد.

4- پوستهايي كه در اثر آفتاب ، سوختگي  پيدا كردند را نرم مي‌كند.

5- سلولهاي پوستي مرده را  از بين مي‌برد و سلولهاي جوان جايگزين شده بنابراين پوست را تازه و درخشان مي‌سازد.

6- مانع از پيري پوست و چروك آن مي‌گردد.

7- شدت رنگدانه هاي پوستي راكاهش داده بنابراين سبب كم رنگ شدن لكه هاي پوستي مي‌شود و مي‌تواند لكه‌هاي سر سياه را نيز از بين ببرد.

8- آلوئه ورا سبب افزايش قدرت جذب رطوبت پوست گرديده و پوست را انعطاف پذير ساخته بنابراين بهترين مرطوب كننده  براي پوست مي‌باشد.

9- در پيشگيري از بيماريهاي پوستي موثر مي‌باشد.

10- بعلت داشتن كلاژن و  ويتامين  Eالاستيسيته و نرمي‌پوست را افزايش داده و سبب باقي ماندن رطوبت در پوست مي‌گردد.

11- pH   آن نزديك به pHپوست است.

12- از آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد سو ختگي مي‌توان در كرمهاي ضد آفتاب استفاده كرد.

13- در درمان ترك بين انگشتان پا كه يك بيماري قارچي است موثر است (بر گرفته از يك مقاله در مجله انگليسيBritish Journal of General Practice ).

14- لوسيون آلوئه ورا  بعنوان پاك كننده براي پوست كاربرد دارد.

15- تاثير خنك كنندگي بر روي پوست دارد بنابراين در كلد كرمها ( cold cream )كاربرد دارد.

در واقع استفاده از  آلو ئه ورا  در  محصولات آرايشي – بهداشتي بخصوص كرمهاي ضد چروك – مرطوب كننده هاي پوستي- رژ لب ها- ماسكها ي صورت و كرمهاي پاك كننده و كلد كرمها (cold cream) بسيار مناسب و مفيد مي‌باشد.
 
 فوايد آلوئه ورا براي مو
يكي از راههاي كنترل و درمان كم پشتي موي سر استفاده از آلوئه ورا  است. بسياري از مردم از محصوالات گوناگوني كه حاوي آلوئه ورا مي‌باشد براي ضخيم شدن مو و سلامت آن استفاده مي‌كنند كه يكي از روشها استفاده از ژل آلوئه ورا مي‌باشد.
 آلوئه ورا حاوي آنزيمهايي است كه عامل محركي براي توليد و رشد موهاي جديد هستند، مكانيسم عملكرد آن بگونه اي است كه سرعت جريان گردش خون را افزايش داده بنابراين پاپيلاي پوستي (زائده بافتي ريشه موي سر) را فعال نموده و سبب افزايش تغذيه فوليكولهاي مو مي‌گردد. در واقع آلوئه ورا  بعنوان يك ماده جادويي در جهت افزايش و رشد موها شناخته شده است. همچنين بعلت خواص ضد باكتري و قارچي كه دارد مانع از ايجاد شوره سر مي‌گردد. اين گياه براي كنترل عفونتهاي قارچي مثل بيماري كچلي (كرم حقله دار) نيز مفيد است. مستندات و مداركي از كشورهاي هند و امريكا پيدا شده است كه در آنجا از اين  گياه براي تقويت موي سر استفاده مي‌شده است. بنابراين آلوئه ورا براي رشد و تقويت مو – ايجاد نرمي‌– براقيت و كنترل ريزش مو و كنترل خشكي مو بسيار مناسب  است. از آلوئه ورا مي‌توان در شامپو ها و نرم كننده هاي موي سر استفاده كرد و تجربه نشان داده كه استفاده از اينگونه محصولات سبب تسريع جريان خون و در نتيجه كاهش استرس و هيجانات روحي مي‌گردد. آلو ئه ورا داراي بويي مطبوع و آرامش بخش است و ژل اين گياه در بسياري از صابونها، شامپو ها، نرم كننده هاي مو و انواع محصولات آرايشي - بهداشتي كاربرد دارد.

معمولا شامپو ها و نرم كننده هاي حاوي آلوئه ورا شامل مخلوطي از ويتامينهاي مناسب مو، عصاره هاي گياهي و روغنهاي طبيعي مي‌باشند و  محصولات حاوي آلوئه ورا براي انواع مختلف موها نظير خشك ،نازك ، چرب و معمولي مناسب است.

 

مضرات احتمالي آلوئه ورا
1- ژل آلوئه ورا براي استعمال خارجي، ماده بي خطري است اما در موارد نادري ممكن است سبب واكنشهاي آلرژيك گردد.                                                              
2- ژل آلوئه ورا در درمان زخمهاي عميق موثر نيست و شيره آن مي‌تواند سبب گرفتگي يا اسهال روده اي شديد گردد.

3- زنان شيرده يا باردار نبايد از اين ماده استفاده كنند زيرا ممكن است سبب انقباضهاي رحمي‌گرديده و سقط جنين را تحريك كند .

4-اين ماده ممكن است سبب تشديد اولسرها، بواسير، التهاب ديورتيكول، كوليت يا سندرم روده تحريك پذير (IBS) گردد.

5-مصرف طولاني مدت اين ماده سبب وابستگي به آن مي‌شود يا تعادل الكتروليتي را مختل مي‌سازد . كودكان زير 12 سال نبايستي از اين گياه مصرف كنند.

6-تداخلهاي احتمالي: مصرف طولاني و مزمن شيره آلوئه مي‌تواند سبب كمبود پتاسيم گردد.

 

پرورش آلوئه ورا در منزل
براي مصارف عمومي‌مي‌توان گياه آلوئه ورا را در منزل پرورش داد. كشت آن بسيار راحت است و فقط نياز به زهكشي خوب، دماي معتدل و آب مناسب دارد. انواع آن در خاك شني، كه آب را خوب جذب مي‌كند و در نور كم كشت مي‌شود. 
 

 البته اگر كه دماي محيط بيرون حدود C? 4/ 4  يا  F? 40 باشد مي‌توان آنرا به داخل منزل منتقل كرد. اين گياه مي‌تواند در تمام مدت در مقابل نورخورشيد هم قرار گيرد وليكن بايستي تعداد دفات آبياري آن را افزايش داد، البته زماني مي‌بايست به آن آب داد كه خاك آن رو به خشك شدن رود. در واقع اين گياه نياز به آب كمي‌دارد به همين دليل در مناطق گرمسير نظير مناطق جنوبي ايران به وفو ر يافت مي‌شود.

 5 راهکار براي داشتن يک شکم صاف و تخت

بسياري از مردم در پي يک شکم صاف وزيبا هستند.خواسته اي که به دشواري به آن دست پيدا مي کنند. در زير 5 راه حل براي رسيدن به اين رويا ارائه خواهيم کرد ...
 
1.نوشيدن آب فراوان:
نوشيدن آب فوايد بسياري براي بدن شما دارد.آب علاوه  براينکه سموم بدن شما را دفع مي کند منجر به افزايش سوخت وساز بدن شما مي شود.
شما با اضافه کردن چند قطره آبليمو يا برش هاي ليمو و نعناع به اين امر مهم دست يابيد.

 
2.پياده روي :
پياده روي ورزشي است که بايد به طور مرتب انجام شود.اگرهر روز صبح به مدت 20 دقيقه پياده روي کنيد هم سوخت و ساز بدنتان افزايش مي يابد هم در طول روز پر انرژي تر خواهيد شد.

 
3.مصرف وعده هاي غذايي بيشتر:
توصيه ي ما خوردن 6 وعده غذايي در روز است.وعده هاي خود را کوچکتر کنيد اين به شما کمک مي کند که کالري بيشتري بسوزانيد و انرژي  را به صورت چربي ذخيره نکنيد.

 
4.مصرف شير کم چرب:
محدود کردن خوردن چربي در تمام مواد غذايي بسيار مهم است .بهتر است شير کم چرب را به صورت منظم در برنامه ي غذايي خود بگنجانيد.

 
5.مصرف پروتئين:
پروتئين ها يي با کيفيت بالا مي تواند به ساخت توده ي عضلاني سالم بدن شما کمک کنند.که اين خود منجر به تقويت سوزاندن چربي ها مي  شود.سعي کنيد  گوشت بدون چربي ،سينه ي مرغ،بوقلمون، ماهي و آجيل را به برنامه ي غذايي خود اضافه کنيد.

7 اشتباه بزرگ زنان که باعث سرطان مي شود

7 بهانه اي که زنان براي عدم مصرف کرم ضدآفتاب مي آورند و منجر به سرطان پوست مي شود!

اين ماهها، زمان هوشياري در برابر سرطان پوست است. به رغم اين حقيقت که زنان مي دانند که  بايد هر روز  در طي سال از ضدآفتاب استفاده کنند، ولي  بر طبق نظرسنجي انجام شده توسط يکي از مراجع مسئول در پيشگيري از بيماريها، فقط 31% از آنان اين کار را مي کنند.
و بسياري از افرادي که از ضدآفتاب يا ديگر وسايل محافظ در برابر نور خورشيد استفاده نمي کنند،  از اين بابت احساس گناه مي کنند-  در واقع از اين 31% هم  عده اي به دروغ مي گويند که از ضدآفتاب استفاده مي کنند زيرا از عادت عدم استفاده از آن خجالت زده هستند.

خوب چه نتيجه اي به دست مي آيد؟ اگر همه ما بدانيم که ضدآفتاب به محافظت پوست ما در برابر سرطان و پيشگيري از علايم پيرشدگي پوست مانند لکها و  چروکها کمک مي کند، پس چرا نبايد همه ما از آن استفاده کنيم؟
بيشتر بهانه هايي که زنان براي عدم استفاده از ضدآفتاب در بيرون از خانه مي آورند، دلايل خوبي نيستند و بهتر است براي سلامتي بهتر و بيشتر از ضدآفتاب استفاده کنند.
در اينجا مهمترين اين بهانه ها را مي آوريم:

بهانه اول : 
"مواد شيميايي موجود در کرم هاي ضد آفتاب احتمالا خطرناک تر از قرار گرفتن در معرض  نور آفتاب هستند.
واقعيت مساله: 
در اين اواخر، درباره کرم هاي ضدآفتاب   نقدهايي در مطبوعات چاپ شده است، از جمله اينکه ادعا شده است  آنها محتوي مواد سرطانزا هستند.
اما يک بررسي  انجام شده  بر روي مطالعاتي که در آنها چنين ادعاهايي شده است،  به تازگي به چاپ رسيده و مي تواند رفع کننده  اين نگراني ها باشد.
استيو وانگ، مدير بخش جراحي پوست  در مرکز سرطان  پوست نيوجرسي، و يکي از مولفين اين بررسي، در اين باره مي گويد :
"بسياري از نگراني هاي  ابراز شده درباره ضدآفتاب ها، پايه درستي ندارند،  نتايج گزارش شده در اين مطالعات، بر مبناي کشت سلولي در آزمايشگاه و يا داده هاي مربوط به جانوران بوده و ربطي به انسان ها ندارد.
به طور مثال، در يکي از اين مطالعات،  موشهايي که  به آنها دوز بالايي از اکسيبنزون (يک ماده جاذب اشعه فرابنفش که معمولا در ضدآفتاب ها وجود دارد) خورانده شده بود اثرات اکستروژنيک (مشخصه هاي مربوط  به هورمون جنسي جنس ماده) را از خود بروز دادند، که به عقيده محققين اين اثرات مي توانند سبب رشد سريعتر سلول هاي سرطاني بشوند.
اما با محاسبه هاي انجام شده توسط دکتر وانگ،  بيش از 250 سال طول مي کشد تا  شخصي که روزانه از ضدآفتاب استفاده مي کند، مقدار اکسيبنزون به کار رفته در اين مطالعه را جذب کند.

بهانه دوم " من خيلي در معرض نور خورشيد قرار نمي گيرم."
واقعيت مساله: 
لازم نيست شما در کنار ساحل باشيد تا اشعه هاي خورشيد به شما برخورد کند.
بيشتر مردم  در هر هفته، مجموعا حدود 14 ساعت  در معرض تابشهاي فرابنفش به صورت موقتي قرار مي گيرند.

در يک مطالعه انجام شده، نشان داده شده که اگر هفته اي دو بار انسان در معرض شدت بالايي نور فرابنفش قرار بگيرد،  تنها ظرف 12 هفته، فيبرهاي پوست که سبب نرمي و استحکام پوست هستند به صورت شديدي تخريب مي شوند.
دکتر آريل کواوار، متخصص پوست مي گويد:
آرايش کردن و استفاده روزانه از لوسيون هاي حاوي مواد محافظ در برابر نور، گامهاي مهم  خوبي هستند، اما  در روزهاي گرم و آفتابي، سطح محافظت به دست آمده با اين روشها کوتاه مدت است .
براي نيل به سطح مناسب از ايمني در برابر نور آفتاب، از يک ضدآفتاب مقاوم در برابر عرق که عدد SPF(فاکتور محافظت در برابر آفتاب) آن حداقل 30 باشد در  همه جاهاي در معرض خورشيد استفاده کنيد.
 
بهانه سوم :
استفاده از ضدآفتاب وقت گير و مشقت آور است.
واقعيت  مساله:
پنج دقيقه در هر 2 ساعت -  اين تمام وقتي است که طول مي کشد تا  مقدار توصيه شده ضدآفتاب(1 اونس برابر 2 قاشق  غذاخوري)  را هنگامي که براي مواقع طولاني در فضاي باز هستيد  يا لباس شنا برتن داريد  بر پوست خود بماليد.
و وقتي که بايد ضدآفتاب را تجديد کنيد، با استفاده از يک لوسيون فوم دار که به راحتي روي پوست به صورت يکنواخت پخش  و سريع خشک مي شود، ديگر خيلي به هم ريخته و شلوغ نمي شود.  
البته افشانه هاي جديدي هم  مانند آوينو(Aveeno) در بازار وجود دارند که براي اين کار مناسب هستند.
اين افشانه ها حتي بر روي پوست مرطوب و خيس هم مي چسبند.

بهانه چهارم : ضدآفتاب ها گران هستند.
 واقعيت مساله :
 براي خريد ضدآفتابي که رويش نوشته مانع  اشعه فرابنفش UVA  و اشعه فرابنفش UVB مي شود،  لازم نيست بانک بزنيد.
دکتر وانگ مي گويد:
تحقيقات انجام شده،  نشان مي دهد که هيچ رابطه اي بين قيمت ضدآفتاب و قابليت آن در محافظت از پوست  نيست.

بهانه پنجم :
"من به کرم هاي ضد آفتاب نياز ندارم چرا که پوستم به طور طبيعي  تيره است."
واقعيت مساله : 
دکتر جيني دووين، متخصص پوست در نيوجرسي و  يکي از نويسندگان کتاب مشهور Beautiful Skin of Color  هشدار مي دهد که " سرطان پوست هيچ ربطي به رنگ پوست ندارد ".
در واقع، آمار نشان مي دهد که نرخ سرطان پوست در افراد با نژاد لاتيني- که بيشتر آنها پوست تيره دارند-  در حال ازدياد است.
به گفته ويويان باکي، دانشيار دانشگاه تکزاس، شايد يکي از دلايل اين افزايش، آميخته شدن اثرات ارثي وابسته به نژاد باشد.
او مي گويد: 
افراد با تبار اسپانيايي،  در قياس با گرههاي نژادي ديگر، از نظر ژنتيکي  تنوع بيشتري دارند، بنابراين حتي اگر داراي پوستي تيره باشند، باز هم احتمال آفتاب سوختگي  در آنها درست به اندازه افراد با تبار آلماني يا ايرلندي با پوست سفيد و روشن است.
به علاوه ، سرطان پوست در افراد با پوست تيره ممکن است  در مقايسه با افراد داراي پست روشن، ديرتر تشخيص داده بشود.
در يک مطالعه  انجام شده، مشخص شد که  هنگام تشخيص ملانوما (سرطان پوست)  در بيماران با نژاد اسپانيايي، 18% از آنان در مرحله پيشرفته بودند، اين مقدار براي آفريقايي تبارها برابر 26% درصد بود.
در حالي که فقط 12% موارد تشخيص داده شده در افراد سفيدپوست در مرحله پيشرفته قرار داشتند.
اگر اين دلايل براي استفده از ضدآفتاب کافي نيست، دکتر دواين دليلي ديگر نيز ارايه مي کند :
نور خورشيد سبب تيره تر شدن لکه هاي پوستي در زنان با هر نژاد و رنگي مي گردد.

بهانه ششم:
من با پوست برنزه و  آفتاب سوخته خيلي زيباتر مي شوم.
واقعيت مساله: 
بگذاريد لحظه اي درنگ کنيم و فکر کنيم که آيا زني با پوستي  آويزان، سخت و سوخته مثل چرم جذاب است؟ آيا به نظر جوان مي آيد؟ بله  شخصي با اين وضعيت ، يک مورد استثنايي است، اما  نظر متخصصان پوست اين است که  با برنزه کردن بيشتر پوست ، پوست شما خشک تر مي شود و هر چه پوست شما خشک تر بشود هر خطي که بر چهره داشته باشيد بيشتر ديده خواهد شد.
مي توانيد با بررسي دقيق پوست خود  پس از يک دوره برنزه کردن، مثلا در انتهاي مهرماه، ببينيد  که  لک هاي سياه پوستتان بيشتر شده است.

بهانه هفتم :
سرطان پوست يکي از قابل درمان ترين انواع سرطان است.
واقعيت مساله:
اشعه هاي فرابنفش UVB  به ايجاد و پيشرفت دو  گونه از شايعترين سرطانهاي پوست در انسان منجر مي شوند که عبارتند از توموربدخيم سلولهاي پايه اي پوست و سرطان  سلول هاي فلسي.  
از سوي ديگر اشعه هاي فرابنفش UVA  به صورت عميقتري به پوست نفوذ مي کنند و  مي توانند سبب ملانوما بشوند که کشنده ترين گونه سرطان پوست مي باشد.
البته اين نکته درست است که اگر ملانوما در مراحل ابتدايي اش تشخيص داده بشود قابل درمان مي باشد، ولي با اين حال اين بيماري هرساله سبب مرگ 8000 نفر در آمريکا مي شود.
و کساني که خوش شانس هستند که  از اين سرطان ها جان سالم به در مي برند،  لزوما بدون صدمه و آسيب نخواهند بود.
به طور مثال تومور بدخيم سلول هاي پايه اي را در نظر بگيريم. 

 
 


نظرات شما عزیزان:

میلاد
ساعت12:17---27 اسفند 1390
سلام دوست خوبم..بخدا بی وفا نیستم...من بیچاره از وقتی که از دانشگاه اومدم خونه مدام با بدشانسی روبهرو شدم... راستیتش دو روز اول سرما خوردگی شدید خوردم و از تختم جم نمیتونستم بخورم و حالا 3روزه که دچار مسمومیت غذایی شدم..واقعا تن سالم بزرگترین نعمتی هستش که خدا به انسان داده..امروز بعد یه هفته کمی حالم بهتر شده..تازه وقت نکردم برم اینترنت پرسرعت بگیرم ..سرعت اینترنت منم پایینه
ولی با این حال سال نو رو به شما دوست خوب و خونگرم اصفهانی ام تبریگ میگم..واسه منم دعا کن تا سال تحویل حالم خوب شه..ممنونم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[+] نوشته شده توسط سپیده در 23 | |